Tuesday, September 8, 2009

Weekend yg sgt meletihkan!!!

Ptg jumaat around 6pm my aunt [acu] sampai rumah aku. Dia nk dtg coz kitorg nk wat gubahan hantaran dia.. So, mlm tue kitorg gi la Sayang You kt Carrefour Wangsa Maju. Cdg nk g kejap jer tp dh nama pun perempuan melencong sane melencong sini.. Keluar jer dr Sayang You tue tgk2 semua booth dh nk tutup.. Aduihh x sempat aku nk beli baju. Time dtg tue usha2 jer dulu.. Acu plak sibuk cr tudung permaisuri nk pakai time tunang. Punye la susah nk cr color tue.. Tudung bawal banyak la yg padan.
Di sebabkan nk mencr tudung tue kitaorg pun terus g uptown danau kota. Ya Allah sesak giler.. Kereta pun park jauh kat are perumahan. Mmg sgt meletihkan!
After sahur, kitorg pun memulakan kerja2 penggubahan.. Around 10am pergi Carrefour balik coz brg xcukup! Sempat la jugak aku sebat sehelai bj kurung.. Alhamdulillah kitorg selesai menggubah 9 bakul hantaran dlm 1 hari jer..
Hr ahad sepatutnya family belah suami dtg berbuka di rumah tp terpaksa tunda ke hr isnin coz pg tue kene blk kpg. Asalnya nk balik next week tp aku br jer dpt invitation utk interview BNM pd 12 & 13hb ni so dah xde time lain. Nk tak nk kene gak blk kmpg utk ambik kerepek.. Kerepek2 ni di tempah olh kwn2 suamiku.. After buke terus bergegas pulang ke Kl coz isnin suami keje!
Isnin pula aku cuti so ini la mase utk mengemas rumah.. Punyer la letih.Mula2 menyapu, sapu sawang, mop lantai, cuci baju & memasak utk jemputan berbuka puasa..
Mmg sgt meletihkan..

No comments: