Monday, May 16, 2011

Alahai....

Assalamualaikum
Gembiranyer bile dh bleh update blog...
entah kenapa ntah
last friday tue try gi blogspot
jgn kan nk login
page tu pun x kuar...
hangin jer
dh le tgh berkobar2 nk menulis
huhu

just nk share satu cerita
stp kali aku balik dr office
bile lalu dkt jejantas 
nk ke tmn batu muda tambahan (dr duke)
mesti ade seorg pakcik ni
india...
duduk kt tangga plg atas 
di kanannya terikat sebuah basikal
sayu hatiku tatkala
memandang nyer
lgsg tiada senyuman di wajahnya
aku mengandaikan dia mmg duduk disitu
dr pakaiannye mengambarkan dia seorg Guard
mungkin guard mlm sbb bile lalu mlm
dia tiada di situ..
aku sentiasa terfikir
apakah kisah hidupnya?

Ya Allah aku bermohon padaMU
agar aku & suami ku 
dan sesiapa jua di muka bumi ini
agar tidak melalui 
hidup gelandangan & kedukaan
di penghujung usia..
semoga tiada yg mengganggu
tempat pakcik itu berlindung ..  
Amin..

No comments: