Sunday, February 6, 2011

salahkah aku?

tak berapa suka dgn cuti kali ni w/pun office cuti for 1 weeks..
bercuti dgn keserabutan bkn la satu perkara yg menyeronokkan
bnyk masalah & pergaduhan timbul
gara2 benda yg kecil

bkn mudah nak puaskan hati semua org
aku kalau boleh sedaya upaya
berusaha utk memuaskan hati semua org
w.pun kadang2 aku tergelincir jugak

kalaulah aku mampu nk puaskan hati semua org
aku lah insan yg paling bahagia..
hanya Allah je yg tahu
betapa kecewa & terlukanya aku
stp kali xdpt memenuhi permintaan mereka

aku hanya mampu merancang
selebihnya Allah yg menentukan
bila ape yg dirancang xterjadi
bkn bermakna aku memungkiri janji, menyalahkan sesiapa
apa yg aku minta agar mereka memahami diri ini
tp syg ada yg tidak faham
bahkan menyalahkan aku
aku benar2 tertekan & sedih..

Dlm hidup ini rasanya dah banyak kali aku berkorban
hanya untuk menggembirakan hati org lain!
ketepikan perasaan sendiri demi menjaga perasaan org lain!
Apa yg aku dapat hanyalah kata2 yang menghiris2 hati kecil ini ...
aku rasa amat terhina
pengorbanan aku tidak dihargai..

terlalu banyak air mata ini mengalir kerana mereka
namun mereka tidak pernah ambil peduli!
tak terhitung bagaimana susahnya aku untuk melelapkan mata
dimanakah silapnya sehinggakan tidak sedikit pun mereka tunjukkan
yang mereka mengerti perasaan aku ..

agaknya mereka fikir mereka sudah dewasa
sudah berjaya
sudah pandai utk hidup sendiri
tidak lagi memerlukan aku..
apabila aku bersuara
dikatakan aku mengungkit
selama ini apa yg mereka nak aku beri
tp ini yg aku dapat

hati ini benar2 terluka
w/pun byk ucapan maaf
namun ia masih belum mampu mengubatinya
ketahuilah sekeping papan yg di ketuk paku
takkan sama dgn papan yg licin w/pun pakunya telah dicabut..

aku gembira melihat kejayaan mereka
tp hati ini seringkali tersentuh
dgn sikap & kerenah mereka
apa yg aku cakap
tidak lagi diperlukan
perasaan aku sering dikecewakan
bilakah masanya mereka akn fhm?

aku tak mampu lagi menyembunyikan kelukaan & kekecewaan ini
aku hanya manusia biasa
aku juga bukan semakin muda
tak tertanggung rasanya ujian kali ini
Ya Allah
bantulah hambaMu ini..

pesanan buat mereka
sedar & fahamilah apa yg aku lakukan selama ini
adalah utk kebaikan semua
tp mungkin aku yg silap
mungkin aku tak sebijak mereka
utk memahami stp yg berlaku
tanggungjawab aku masih belum selesai
selagi aku masih mampu bernafas
selagi itulah aku akan terus mendoakan kesejahteraan untuk kalian semua ...
w/pun hatiku terluka

No comments: