Wednesday, February 23, 2011

lunch break

hari ni time lunch 
sembang2 tentang angan2 & masa depan
siap buat planner gune excel
merancang bile dpt anak, bile anak kahwin..
contohnya kalau anak aku umur 1 tahun masa aku umur 29thn
suami aku plak 37thn
bile umur 50, si anak baru umur 22thn
masa tu anak mungkin tgh belajar lg
so kenela menyimpan awal2
supaya nanti xsusah sebab dh tua..
huhu

tp bile fikir2
aku tersentak seketika
mcm mane kalau ditakdirkan aku xde zuriat?
mampu ke aku nk mengharungi dugaan Allah ni
skrg pun aku bukan muda lg..

tp aku kene redha dgn qada' & qadar
andai Allah takdirkan aku punya anak di usia yg lanjut
aku terima & tetap bersyukur
andai aku ditakdirkan tiada zuriat
aku juga bersyukur
kerna Allah kurniakan aku suami yg amat memahami & menyayangiku

mungkin ade sebab kenapa doa ku tidak dimakbulkan
Allah mahu aku lebih mengingatiNYA
kite sbg manusia sering lalai
yg wajib pun kadang2 tersasar inikan pula yg sunat..
berdoa dalam kelam kabut
mengejar waktu keje, menonton tv or whatever
Al-Quran pun kadang2 baca kadang2 tidak
tp lebih selalu tidak..
atas alasan xsempat
kite manusia ni selalu sgt memberi alasan!

aku tidak menujukan kepada sesiapa
apa yg aku tulis mengenai diriku sendiri
sbg satu peringatan buat diriku
agar aku selalu muhasabah diri

aku berharap agar satu hari nanti
doaku akan dimakbulkan
AMIN

No comments: