Thursday, August 13, 2009

Mari Belajar Bhs Banjar

Ni lagu antara lagu banjar yg aku & my family especially adik suka! Adik aku Harris hafal lagu nie mengalahkan aku & adik2 yg lain. Hr tue aku introduce lagu nie kt husband. Dia pun suke! Tiap2 hari dia dok dgr lagu nie. Aku rasa dia dh hafal liriknyer.. Hanya org banjar jer yg faham maksud lagu nie! Aku pun yg simple2 tau la.

Berckp psl org banjar, aku ni mybe banjar celup je kot. Huhu.. Klau org ckp aku fhm la tp nk bls blk gne bhs banjar mmg xboleh la. Tergeliat lidah menyebutnyer.. Lain bunyi yg keluar. Wat malu jer! Huhu..

So, marilah kiter bersama-sama belajar bhs banjar. Kt radio era pun ada segmen niee.

[ampar maknanyer lebih kurang mcm dibentang][sabigi maknenyer sebiji][bari-bari tu adlh binatang kecik2 yg ada pd pisang bile pisang masak cam berange]

[guring maknayer tidor][kulaan maknanye saudara-mara][aroh maknanye kenduri]

Cukup la setakat tue je dulu.. To be continue.....

No comments: