Friday, August 7, 2009

Ramadhan Yg di Nanti

Begitu cepat masa berputar. Tanpa ku sedari Ramadhan hampir tiba. InsyaAllah thn ni thn kedua aku berpuasa sbg isteri. Klau sblm ini sahur aku hanya bgn menyua nasi ke mulut. Skrg tidak lg! Berpuasa atau tidak time sahur tetap kene bgn. Masak utk suamiku. Alhmdlah thn lps aku berjaya mengharunginya w/pun adakala terlintas kemalasan untuk bgn sahur. Namun demi suamiku gagahkn jua. Raya thn ini adlh giliran suamiku. Maknanya raya pertamaku adlh di tgh kota Kuala Lumpur. Bagaimana agaknya berhari raya di sini??? Buat kali pertama aku lari dr rutin di pagi raya! Biasanya tgn kedua ibu bapa menjadi tgn pertama yg ku cium memohon keampunan. Diiringi dgn gelak tawa adik2 ku.Thn ini satu pengalmn baru bakal kulalui.Kdg2 sedih juga bile memikirkan thn ini beraya di KL dulu. Namun sbg suami isteri kita seharusnya give & take! Alhamdlah ibuku seorg yg memahami. Sebagai ingatan buat diriku dan teman2 di bwh ini adlh niat berpuasa. Sama-samalah kita renungkan..

Niat Puasa Niat Berbuka Puasa

Namun, ku bersyukur kerana tidak perlu bertegang urat bergaduh dengan suami kerana masalah beraya di mana. Maklumlah kpgku hanya 2 jam dr KL. So, raya kedua sampailah aku di kpg! Hehe

No comments: