Tuesday, July 13, 2010

Detik itu!

Mmg bukan aku yg mengalami detik itu. Tp hatiku amat tersentuh. Berat mata memandang sesungguhnya berat lagi bahu yg memikul! Ia merupakan satu mimpi sedih bagi sesebuah keluarga khususnya seorang ibu. Segala impian untuk menimang cahaya mata, mendengar tawa tangis si manja hilang dalam sekelip mata. Selepas mengandung lebih 22 minggu bayi meninggal dalam kandungan.

Betapa pilunya hati tak terkata tatkala aku mendapat sms dr suami sahabatku.. tanggal 28 Jun 2010 mereka kehilangan sebahagian drpd hidup mereka.. Bayi yg di tunggu2 pergi begitu saja..

" aku tgh berpantang. kt kdh skrg ni. baby meniggal dlm kandungan. hr ahad sblm tu lps maghrib aku rase sakit perut lain mcm. kejap2 sakit. mcm nak bersalin. aku p hospital check heartbeat baby ok je. pastu nurse suruh aku rest kt wad kul 4 pg die dtg check blk. time tu baby dh xde."

Ini adalah kisah seorang sahabatku Norhidayati Abdul Halim & suaminya.. Semoga mereka tabah menghadapi dugaan ini. Kepada mereka2 yg mengandung jagalah kandungan anda sebaik mungkin.. Kita sbg manusia hanya merancang, Allah yg menentukan..

No comments: