Thursday, January 20, 2011

puding roti org malas... hihi

khamis lepas cuti Thaipusam..
bosan2 kt rumah so try la satu resepi ni
resepi ni pelik sikit.. ambik dekat My Resepi
tp rasa not bad la..
3 star...

ni resepi yg di copy-paste

PUDING ROTI KUKUS...

Bahan-bahan ( 5 orang )
* 1 paket roti (5 ketul)
* 1 kg susu
* Gula secukup rasa
* 1 camca besar mentega
* Secubit garam
* 1 camca kecil esen vanila
* 1 biji telur

Cara-cara
1. Roti dicarik-carikkan kemudian rendam bersama susu, gula, mentega, garam dan esen vanila.
2. Setelah roti agak lembut, masukkan ke dalam loyang dan kukus selama 3/4 jam.
3. Setelah masak, angkat dan hidangkan.

pelik kan.. roti ape yg pakai ketul? so aku decide gune roti gardenia je 5 kpg
then 1kg susu? ermm aku gune fresh milk without sukatan main tuang je.. hihi
bahan2 tu semua aku blend jer.. malas nk gune mixer..
ni kira mmg resepi org pemalas gile la..
kalau rasa malas2 tp nk mkn..
try la resepi ni yer!
hihi

2 comments:

fana said...

ni kukus eh? boleh try ni....yg mama aku ajar, kene bakar dlm oven...tp ni oven takde...hehehehe

btw ciqot, utk puding camni, aku rase, lg best kalao pakai roti yg keras2 sikit...cam baguette/roti perancis tu...selalu kitorg mmg pakai tu la

sheKayy said...

yup kukus.. aku pun xde oven. hihi

roti france yerk.. nanti aku cube..
thanks..